Bli vår nyckelspelare i valrörelsen i Älvkarleby

Är du sugen på att jobba för en socialdemokratisk valseger? Vi söker nu dig som är intresserad av att leda vår valrörelse i Älvkarleby i jobbet som valombudsman.

Som valombudsman ansvarar du för att tillsammans med vår lokala styrelse planera och genomföra valkampanjens olika moment. Du planerar, organiserar och genomför tillsammans med våra medlemmar de utåtriktade aktiviteterna i valrörelsen.

Du är en organisatör med stor social kompetens som kan entusiasmera andra och få dem att växa och ta eget ansvar. Hos dig kan medlemmar och förtroendevalda hämta inspiration och glädje inför och under utåtriktade kampanjaktiviteter. Du är ordningsam och gillar varierande arbetsuppgifter. Du är drivande och bra på relationsbyggande. Du är ansvarstagande och kan hantera pressade situationer.

Vi söker en positiv person som:

• Är kvick i arbetet, flexibel och har god känsla för service.
  • Gärna tar egna initiativ, och vågar testa nya saker.
  • Har erfarenhet av arbete med organisering inom den ideella sektorn.
  • Har lätt för att skapa struktur, samarbeta och se saker i ett helhetsperspektiv.
  • Har någon form av erfarenhet av dörrknackning och andra utåtriktade kampanjmetoder.
  • Körkort är meriterande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Planering och genomförande av utåtriktade aktiviteter.
  • Redaktörskap över sociala medier.
  • Stöd till förtroendevalda i valrörelsen.
  • Administrativa uppgifter kopplade till valrörelsen.
  • Medlemsvärvning.

Vi förutsätter att du delar våra värderingar och har en grundläggande kunskap om den socialdemokratiska partiorganisationen.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning med oreglerad arbetstid till mitten av september. Lön och villkor är i enlighet med kollektivavtal.

Ansökningar skickas senast 31 januari till [email protected] och ska innehålla personligt brev och CV. Frågor besvaras av Mattias Kristenson, 072-521 30 79.