Praktisera hos oss

Är du sugen på att jobba för en socialdemokratisk valseger? Vi söker nu dig som är intresserad av att pröva på att arbeta med politisk kommunikation, underlagsarbete och politiskt skrivande. Vi kan erbjuda en skräddarsydd praktikplats som ger dig möjlighet att arbeta med politikens tre nivåer; lokalt, regionalt och nationellt inför valrörelsen. Är det dig vi letar efter?

Socialdemokraterna i Uppsala län är ett av 26 socialdemokratiska partidistrikt i landet. Vi samordnar och utformar politiken på en regional nivå och stöttar våra lokalorganisationer i länets åtta kommuner. Vi jobbar med såväl landstingsråd, som riksdagsledamöter och kommunalråd.

Vi ger dig en möjlighet att vara en del i vårt valrörelsearbete. Du får arbeta med andra politiska tjänstemän och med våra heltidspolitiker inom områden som kommunikation, skrivande, kampanjarbete, omvärldsbevakning och policyutveckling.

Du kommer till en arbetsplats med ett hårt jobbande och engagerat team. Vi låter dig prova på olika aspekter av det politiska hantverket för att få en bred bild av vad ett arbete inom partipolitiken kan innebära.

Vi söker en positiv person som:

• Har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, och gör det bra.
  • Är kvick i arbetet, flexibel och har god känsla för service.
  • Gärna tar egna initiativ, och vågar testa nya saker.

Vi förutsätter att du delar våra värderingar och är intresserad av politik, kampanj och kommunikation. Erfarenhet inom dessa områden är meriterande men det viktigaste är att du har rätt inställning, brinner för att lära dig nytt och är villig att bidra med dina perspektiv och erfarenheter.

Praktikperioden pågår under vårterminen 2018 och under ungefär 20 veckor. Tillträde sker enligt överenskommelse. Ansökningar skickas senast 3 december till [email protected] och ska innehålla personligt brev och CV. Frågor besvaras av Mattias Kristenson, 072-521 30 79.