Vi söker driven pressekreterare till valrörelsen

Valåret 2018 är här och vi ser fram emot intensiva och spännande månader av valrörelsearbete. Nu växlar vi upp i vår organisation och söker dig som vill stärka laget som arbetar med kommunikation och pressfrågor inom Uppsala län.

Vi söker dig som har ett stort intresse för kommunikation och förståelse för dagens medielandskap. Som pressekreterare kommer dina arbetsuppgifter bestå av att identifiera, skapa och kommunicera nyheter. Du har lätt för att växla mellan strategiskt och operativt arbete och kan jobba såväl självständigt som inom ett team. Du har gott omdöme, tar gärna initiativ och har lätt för att sätta dig in i nya frågor. Eftersom det dagliga arbetet, särskilt i en valrörelse, kan gå snabbt förväntar vi oss att du kan arbeta under tidspress.

Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och kan författa kärnfulla och tydliga budskap i såväl underlagsarbete som i pressmeddelanden och debattartiklar. Vi söker en politisk sekreterare som ska fungera som pressekreterare och arbeta under ledning av vår pressansvarige i valrörelsen. Din placering kommer att vara på regionen i Uppsala län. Du kommer att bli en del av vårt personalteam och arbeta med heltidspolitiker från politikens samtliga parlamentariska nivåer.

Vi ger dig en möjlighet att vara en del i en spännande valrörelse och välkomnar dig till ett hårt arbetande och trevligt personalteam med god stämning och högt i tak. Vi utgår från att du delar våra värderingar och är intresserad av politik, pressarbete och kommunikation. Du har allmänpolitisk kompetens och kunskap om Socialdemokraternas politik.

Erfarenhet och utbildning inom dessa områden är givetvis meriterande men det viktigaste är att du har de egenskaper vi söker och brinner för att lära dig nytt. Erfarenhet av arbete inom politiskt styrd verksamhet samt körkort är meriterande. Tjänsten är en visstidsanställning till valet på heltid med oreglerad arbetstid. Arbete på kvällar och helger förekommer.

Rekrytering sker löpande men ansökningar kan skickas senast 22 februari till [email protected] och ska innehålla personligt brev och CV. Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse.

Frågor besvaras av Mattias Kristenson, 072-521 30 79.