Vi söker stabschef och politisk sekreterare till landstinget i Kunskapsregionen Uppsala

Vill du bidra i det spännande arbetet att leda landstinget i Kunskapsregionen Uppsala län?

Sedan valet för ett och ett halvt år har vi lett Landstinget i Uppsala län. Nu växlar vi upp ytterligare och gör förstärkningar av vår kansliorganisation. Vi söker därför två nya politiska sekreterare som vill arbeta tillsammans med våra tre landstingsråd.

Politisk sekreterare med stabschefsfunktion

Vi söker nu en politisk sekreterare som ska fungera som stabschef för S-kansliet i landstinget. Vi vill ha dig, med vana av att leda dig själv och andra, som tillsammans med oss vill utveckla politiken i landstinget. Som stabschef kommer du att få ett stort mandat att sätta strukturer och leda arbetet med landstingsråd och politiska sekreterare. Du räds inte utmaningar och är van vid att samarbeta med andra.

Kompetensprofil:

–       Erfarenhet av och kunskap om kommunal- och/eller landstingspolitik

–       Erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete och av mediearbete

–       God ledarförmåga, att se saker ur ett helhetsperspektiv och göra strategiska avvägningar därefter

–       Erfarenhet av politiskt utvecklingsarbete

–       Utpräglad samarbetsmänniska, diplomatisk och handlingskraftig

–       Tidigare chefstjänst eller erfarenhet av en ledande position är meriterande

–       God kännedom om den socialdemokratiska partiorganisationen.

–       Erfarenhet av arbete nära tjänstemannaledning i politiskt styrd verksamhet är meriterande

Som politisk sekreterare kommer du att arbeta tätt tillsammans med våra tre landstingsråd och hela landstingsgruppen och dessutom i nära samverkan med partidistriktet. Vi räknar med att du är med till 100% och bidrar till att arbeta fram förslag, utveckla politiken, arbeta med tjänstemännen i landstinget, media, intresseorganisationer mm.

——–

Politisk sekreterare med inriktning sjukvårdspolitik
Vi söker en politisk sekreterare som vill jobba mer riktat mot sjukvårdspolitik. Du kommer arbeta nära den förtroendevalda ledningen med att utveckla politiken. Vi vill ha dig som är van vid att omsätta information i praktiken och är duktig på att ta fram underlag, skriva texter och tänka strategiskt. I rollen ingår också visst administrativt arbete med den socialdemokratiska landstingsgruppen.

Kompetensprofil:

–       Erfarenhet av och kunskap om sjukvårdsfrågor och sjukvårdspolitik är starkt meriterande

–       God förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift

–       Erfarenhet av arbete med och via media

–       Erfarenhet av politiskt utvecklingsarbete och förmåga att policyutveckla

–       Kvick i arbetet, flexibel och god servicekänsla

–       God kännedom om den socialdemokratiska partiorganisationen

–       Erfarenhet och kunskap av kommunal- och/eller landstingspolitik är meriterande

–       Körkort är meriterande

———–

Båda tjänsterna är på heltid med oreglerad arbetstid och villkoren följer bestämmelser för politiska sekreterare inom Landstinget i Uppsala län. Arbete kvällar och helger förekommer. Ytterligare information fås av: Mattias Kristenson, Försteombudsman Socialdemokraterna i Uppsala län, 072-521 30 79

Ansökan skickas till: [email protected] senast den 6 juni. Märk ditt mail med ?Ansökan politisk sekreterare? och se till att det tydligt framgår till vilken av tjänsterna du söker. Rekrytering sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.