Erik Dagnesjö

Jag heter Erik och i valet i höst kandiderar jag till kommunfullmäktige i Uppsala kommun för Socialdemokraterna.

Ålder

Yrke

Byggnadsarbetare

Kandiderar till Kommunfullmäktige

#23

Vi Uppsalabor bor i en av Sveriges snabbast växande regioner. Här håller bostadsbyggandet hög takt och fler än någonsin arbetar. Vi har rätt förutsättningar att bygga en trygg framtid tillsammans. En trygghet som ska gälla vem du än är och var du än bor.

Men då måste vi ta tillvara på det som gör samhället starkt. Tryggheten och sammanhållningen stärks när vi kan lita på att våra barn får en bra skolgång, när personalen i vården hinner ta hand om våra sjuka och när hela samhället håller ihop. Samtidigt måste integrationen gå snabbare och fler ska in i jobb.

För att kunna säkra välfärden i hela Uppsala behövs det mer resurser. Det är resurser som socialdemokraterna är garanten för. Vi väljer välfärden före skattesänkningar.

Jag som socialdemokrat tror på ett starkt samhälle där vi hjälps åt med gemensamma lösningar. Rösta på Socialdemokraterna.

Mina viktigaste områden:

• Mer personal i välfärden