Peter Evansson

Jag heter Peter och i valet i höst kandiderar jag till kommunfullmäktige för Socialdemokraterna i Knivsta kommun.

Ålder

Yrke

Kommunalråd i opposition/IT-företagare

Kandiderar till Kommunfullmäktige

#1

Vi Knivstabor bor i en av Sveriges snabbast växande regioner. Här håller bostadsbyggandet hög takt och fler än någonsin arbetar. Vi har rätt förutsättningar att bygga en trygg framtid tillsammans. En trygghet som ska gälla vem du än är och var du än bor.

Men då måste vi ta tillvara på det som gör samhället starkt. Tryggheten och sammanhållningen stärks när vi kan lita på att våra barn får en bra skolgång, när personalen i vården hinner ta hand om våra sjuka och när hela samhället håller ihop. Samtidigt måste integrationen gå snabbare och fler ska in i jobb.

För att kunna säkra välfärden i hela Knivsta behövs det mer resurser. Det är resurser som socialdemokraterna är garanten för. Vi väljer välfärden före skattesänkningar.

Jag som socialdemokrat tror på ett starkt samhälle där vi hjälps åt med gemensamma lösningar. Rösta på Socialdemokraterna.

Mina viktigaste områden:

• Fler lärare och mer resurser till skolan
  • Trygghet på gator och torg
  • Planering av samhället innan försäljning av tomter