Kryssa en kandidat som står på din sida

Valet 2018 är ett val om din trygghet - på jobbet och i vardagen.
Kryssa en facklig företrädare i höstens val.

Hitta din kandidat i Uppsala län

På din sida – för ett starkare samhälle

Precis som du bor och arbetar vi Uppsala län. Vissa av oss jobbar ihop i industrin. Andra av oss ser till att våra äldre får en trygghet med hemtjänsten. Några ser till att transporterna fungerar som de ska. Vi är alla fackliga och socialdemokrater.

Vi vill slå ett slag för ett starkare samhälle som ökar tryggheten. En trygghet som ska gälla vem du än är och var du än bor. På jobbet och hemma. I tätort och på landet. I barnens skola och på akuten. Vi vill stoppa vinstjakten och satsa på skolan och vården. Anställa fler poliser och ordningsvakter. Det går före skattesänkningar.

I höst står Sverige inför ett viktigt val. Moderaterna och Sverigedemokraterna vill genomdriva stora skattesänkningar, privatiseringar och fler osäkra anställningar. Det riskerar att göra samhället svagare och mer otryggt för vanligt folk.

Det är deras val – vårt är ett annat. Vi vill bygga ett starkare samhälle med satsningar på vården, skolan och  tryggheten.

Linda är en av oss som är fackligt aktiva och ställer upp för Socialdemokraterna. Hör hennes berättelse här.

Vad är viktigt för dig?

Se vilken facklig företrädare du kan kryssa i valet 9 september.

Erik är betongarbetare i Uppsala och skyddsombud. I höst ställer han upp i valet för Socialdemokraterna. Se varför här